Vyhlášky města, týkající se systému sběru a třídění odpadů a poplatků:
- Obecně závazná vyhláška města Svratky o místním poplatku za obecní systém odpadového hospodářství (platná 1.1.2024 )
- Obecně závazná vyhláška č.1/2022 o místním poplatku za obecní systém odpadového hospodářství (platná od 1.1.2022)
- Obecně závazná vyhláška č. 2/2021 o stanovení obecního systému odpadového hospodářství (platná od 1.1.2022)
Zveřejnění povinných informací o odpadovém hospodářství Města Svratka dle paragrafu 60 odst.4 zákona 541/2020 Sb., o odpadech ve znění pozdějších předpisů:
Náklady | Příjmy | |
ROK 2024 ROK 2023 |
2 362 818 Kč 2 070 151 Kč |
1 940 120 Kč 1 425 025 Kč |
ROK 2022 | 1 789 778 Kč | 1 371 141 Kč |
Stanoviště, kde jsou umístěny zvláštní sběrné nádoby:
- Sběrný dvůr Svratka, Dopravní 38
- ulice Nad Školou, parc.č. 846/7, k.ú. Svratka (plasty, papír, sklo)
- ulice Komenského, parc.č. 1110/15, k.ú.Svratka (plasty, papír, sklo)
- ulice Hlavní, parc.č. 1222/2, k.ú.Svratka (plasty, papír, sklo)
- ulice Na Vyhlídce, parc.č. 240/1, k.ú. Česká Cikánka (plasty, papír, sklo)
Sběrný dvůr funguje na adrese: Dopravní 38, areál Technických služeb Svratka (býv. garáže ČSAD)
Ke vstupu do přední části sběrného dvora (plasty, papír, sklo, směsný odpad) je nutný čip k otevření brány (pouze pro obyvatele Svratky a majitele nemovitostí ve Svratce). Čip je k vyzvednutí v Informačním centru Svratka za poplatek 100.-Kč.
Zadní část sběrného dvora je přístupná pouze v řádné provozní době.
PROVOZNÍ DOBA OD 1.1.2025:
Pondělí 14,30 – 16,30 – pouze obyvatelé Křižánek
Středa 14,30 – 16,30 – pouze obyvatelé Svratky
Sobota 8,30 – 10,00 – pouze obyvatelé Svratky
Sobota 10,00 – 11,30 – pouze obyvatelé Křižánek
Žádáme návštěvníky, aby respektovali a dodržovali dobu příslušnou pro jejich obec.
Provozovatel: AVE Vysočina, nám. Republiky 61, Žďár nad Sázavou
Odpovědný vedoucí: Jiří Jebas
provozní řád sběrného dvora (.pdf)
Výše úhrady pro právnické a podnikající fyzické osoby za zapojení do obecního systému odpadového hospodářství (platná od 1.1.2024)
1) potravinářské prodejny – 7 000,-Kč bez DPH za rok.
2) nepotravinářské prodejny do 5 zaměstnanců / nad 5 zaměstnanců – 2 000,-Kč bez DPH za rok / 3 200,-Kč bez DPH za rok.
3) restaurace, bary a pohostinství – částka za 1 m2 obslužné plochy – 65,-Kč bez DPH za 1m2 podlahové plochy a rok.
4) řemeslníci (nevýrobní) a služby – 1 400,-Kč bez DPH za rok.
5) ubytování – dle počtu lůžek – 200,-Kč bez DPH za lůžko za rok.
6) lékaři – 1 000,-Kč bez DPH za rok.
Jak správně třídit odpady?
https://jaktridit.cz/cz/rady-a-tipy/otazky-a-odpovedi/kam-patri